Monday, December 31, 2012

SAMPOERNA HIJAU untuk tuan guru


a.k.a. surat untuk tuan guru

1) ambo penah dengo tuan guru kato Islam tu sempurna. dah kenapa tuan guru tak guna sistem Islam tu? dok sebuk guna sistem kafir tu kenapa?
2) sebut pasal sistem kafir ni kan.. tuan guru ada kata puak umno tu kafir kan? hok tuan guru tu dok support (guna) sistem kafir tu jugak camne plak? sebuk kata Islam tu sempurna gunalah sistem Islam dengan sempurna/sepenuhnya. dok campur2 dengan sistem kafir tu wat pe? dah kate kafir tu bawak kerosakan kan? dah hok ni campur2 sistem Islam dengan kafir ni camne...?
3) tuan guru kan faham sistem kan? ada jugak ambo dengo tuan guru kata Islam itu cara hidup kan? sistem tu cara hidop lah kan, betul kan?
4) Islam tu sempurna, Islam tu cara hidup yang sempurna, Islam tu sistem yang sempurna, kan? dah takyahlah nak campur2 dengan sisten lain pulak kan?

5) dah tuan guru dok campur-campur sistem kafir dengan sistem Islam kan, tuan guru sendiri yang nampakkan Islam tu macam tak sempurna, betul tak?
6) dah tuan guru masuk "gelanggang", sampai bila-bila lah dok kena LAGA.. sampai mati ke? mmmm faham dok?
7) ambo tahu tuan guru ada dendam dengan puak tu, sebab tu la tuan guru masuk gelanggang kan? betul tak?
8) ....
9) ambo ni bukan la pandai sangat, ambo ado sijil elektronik politeknik je, sekolah agama johor pun sampai darjah 3 jer. tapi alhamdulillah, Allah bagi ambo cahaya siki-sikit, bolehlah baca sikit-sikit.. ambo faham la sistem sikit, yang basic-basic.  ambo faham la cahaya itu lebih bermakna dari hafal beribu-ribu hadis macam tuan guru tu.. ambo tak pandai nak kato orang lembu atau kafir..

10)
11) tuan guru kenalah dengar pendapat semua kan? takkan nak dengar pendapat orang atas je kan? orang yang ngaji universiti je kan? tuan guru tu semua orang respect, ambo ni sapo la nak respect kan? tapi tu la kena la dengar sikit-sikit kan?
12) ...
13) ....

.
.
16) .....

.

.
.
66) .....

.
.
.
666) ......
.
.
.
3456757) ....
.
.
.
56576888) ....
.
.
.
14657687666) ....
.

.
to be continued, insyaallah..
* ambo ni bukan puak biru ke hijau. ambo isap SAMPOERNA HIJAU je. faham dok?

4 comments:

  1. Mengapa kita perlu berpolitik?...kalau ini dapat menjawap persoalan anda...

    http://bicaraarianni.blogspot.com/2012/01/mengapa-kita-perlu-berpolitik.html

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  2. apo ambo tau, hijau ko biro ko... dalam duo-duo kumpulan tu.. ado tak kono nya... marilah perbiakinya.

    ReplyDelete
  3. Topik yg mcm ni lah aku x berani nak komen...aku kurang ilmu psl dunia politik huhu sedih™

    ReplyDelete