Wednesday, August 5, 2015

nasihat busuk


mengenai 'pecah amanah' dalam filem P. Ramlee 'Anak Bapak' 1968

9 comments:

  1. aku respek watak harun dlm filem ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tapi yg pasti kalau kita tgk filem2 p ramlee (atau apa2 filem melayu 60an) kita dpt jenguk lifestyle org kita dulu2 mmg teruk

      Delete
    2. masa tu tengah panas lagi carbon copy lifestyle penjajah ni... tapi sekarang apa kurangnya... format je lain... ke lubang biawak jugak...

      Delete
    3. seingat aku zaman 80an...zaman Anwar Ibrahim baru la ada perubahan lebih pada islamik sikit...tahun 70an mana ko nak jumpa perempuan pakai tudung...sekolah pun masih pakai skirt dan seluar pendek...

      Delete
    4. ye la tu... tak islamik mana pun.. yg buang anak dera anak ramai yg pakai tudung apa. ustaz pun ada kes sodom jugak apa sekarang ni.

      Delete
  2. fuhhh betul2 mendalam ayat2 arwah p ramlee dalam filem dia... tabik.

    ReplyDelete
  3. Aku belum tengok drama petang TV3, Hero duk rumah PPRT atau rumah flet. Manjangg ahli korporat duk rumah atas tanah. So Orang Melayu pun suka la khayal, berangan, mat jenin, dari zaman Nujum Pak Belalang sampai sekarang melayu masih sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tv3 petang2 tu tunjuk drama hero duk rumah flet, duk rumah pprt, pakai tshirt pakai jeans, pakai selipar, jalan kaki...
      mungkin akan ubah prinsip melayu untuk BANGUN dan BERUSAHA nak majukan diri, keluarga, bangsa, Negara-Negara (heheeh), dan agama

      Delete
  4. mabuk mabuk jugak... pecah amanah jangan sekali... hahaha

    ReplyDelete