Wednesday, May 21, 2014

Baku Karama


tape yg rilis 1999
gig di Pasir Gudang JB 15/02/2009

Ramai orang kita tahu As Sahar adalah kult black metal nusantara, dan mahu mereka terus menerus dengan blacknya. Ramai yg menghentam mereka bila rilisnya album unik mereka yang berkonsepkan 'rock melayu' ini. Ramai yang tekejut beruk. Tapi bagi aku, mereka manusia biasa, aku cukup faham, lebih-lebih lagi bila kita membesar dalam region yang sama, Tanjung Puteri rock city. Aku cukup suka album ini. Dan bangga. Hahaha.

7 comments:

  1. yeah...lagu best...lirik best...Hail Tanjung Puteri Rock City!!!!!

    aku pun ada kaset ni...dulu pernah terjumpa cdnya kat kedai kaset plaza angsana yang kat ground floor tu...bulan depannya aku datang nak beli kedai tu dah tutup....hampeh betul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kat ground floor dekat ngan eskelator ke? aku sempat beli cd Thunder in the East je kat situ. Paling bnyk beli cd kat Holiday Plaza. Aummm. hahaha.

      Delete
  2. Nice album....tapi aku masih prefer era Black Metal mereka....

    ReplyDelete
  3. Terbaikk..tanjung puteri rock city!

    ReplyDelete
  4. album ni aku tak ada album black metal dorang aku ada haha.. baku karama pun sedap juga

    ReplyDelete
  5. aku tgk diorg perform masa Baku Karama punya album kat satu club (nama dia 2000 Disco ke apa, lupa dah. lokasi blakang dekat ngan KL Plaza). Tu 2nd time la aku tgk As Sahar perform. 1st masa kat Picadilly, masa album Phenomistik, vokalis siap pakai baju melayu hitam, ngan kemenyan bagai sblm start. Drummer masa tu Tombcrusher. Ni album bagi aku best. Mengimbau zaman rock 80s. 2nd song mesti lagu slow. Hahaha.

    ReplyDelete
  6. tengok tajuk ingat watak dalam Dragon Ball...hehhee

    ReplyDelete