Wednesday, November 21, 2012

Ulasan: Art Fazil - Koleksi Syair Melayu

setelah berdekad melayan lagu2 extrame, metal, rock, dari barat, ia terasa semakin lama semakin hilang rasa rock. (korang faham maksud aku, dah takde rasa "bising" walau grindcore sekalipun). barulah aku dapat terima lagu2 lokal kita ni. ada sesuatu aku kehilangan. baru sekarang aku rasa keindahan lokal. album ni MUST HAVE bagi semua peminat muzik tak kira korang peminat ziana zain atau iron maiden atau slank atau inul atau sodom atau insect warfare atau atau amebix atau anda bukan minat dengan muzik sekalipun, kadang khazanah macam ni lah yg kita kena buat simpanan atau bahan rujukan, bagi kita yang dipanggil "MeLayu".
....
...
..
.
cd ni mungkin versi extended edition cd ini.. dengan tambahan empat lagi lagu..

13 comments:

  1. Jiwa kita berdua sama bro...dulu gua taksub dgn dunia grindcore,skrg dah mcm tawar sikit,lebih2 lagi dah bergelar suami n bapak orang ni haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg paling sesuai utk kita skrg ialah radiohead haha.

      Delete
  2. dari zaman Zan Bassit punya entri lagi aku cari cd ni...tapi belum terjumpa lagi...

    ReplyDelete
  3. art fadzil is versatile dalam bidang seni cuma pasal mungkin dia not malaysian jadi tak dapat recognisation yang sepatutnye.
    tapi bila orang dengar lovehunters, orang ingat band omputeh, padahal band melayu, dan shed no tears pun art fadzil jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa dia menang tak nak "recognisation", sebab dia memang nak "low profile" :)

      Delete
  4. Jiwa Bangsa kita makin terhakis terutama Bahasa..Bahasa Melayu makin pudar di Negara kita...Kalau Pucuk pimpinan kita sendiri pun malu untuk berbahasa Melayu...bila persidangan Dunia presiden China cakap bahasa cina...arab cakap bahasa arab..german cakap bahasa german..bila malaysia cakap bahasa Inggeris...wattafuk..(lari tajuk ker).

    ReplyDelete
  5. kena gi carik...heheh...17 tahun aku layan punk rock, hc, alternative rock, metal, etc. skrg baru dpt hargai s.m. salim, kata bidalan melayu, semua. sangat indah sebenarnya. dulu tak sedar. sbb agungkan sgt budaya import...

    ReplyDelete
  6. Boleh tahu nak beli di mana CD ini? Tetiba terasa nak beli.

    ReplyDelete