Wednesday, November 28, 2012

Ulasan: The Black Angels - Passover (2006)

aku tak tahu apa genre yang tepat untuk muzik mereka, indie rock? psychedelic rock? tapi beza dengan psychedelic Jimi Hendrix atau psychedelic The Flaming Lips. yang aku pasti inilah "anak didik" Velvet Underground. kalau anda peminat Velvet Underground anda pasti minat album ni. mungkin membosankan untuk peminat muzik seperti Iron Maiden atau Dream Theater atau muzik yang lebih technical atau complicated, tapi anda kena cuba. muzik mereka simple, seperti berulang-ulang, maaf aku tak tahu istilah teknikal muzik. yang pasti boleh buat kepala aku berdengung,  ya berdengung itu yang dimaksudkan dengan psychedelic bagi aku. aku tak pernah bosan dengan album ni. aku tak kesah asalkan boleh goyang kepala. MARKAH PENUH.
....
...
..
.
thanks to stonerobixxx for introduce me this great band.

4 comments:

  1. Sekali imbas ingatkan tajuk dia sama ngan tajuk lagu prodigal son (iron maiden)

    ReplyDelete
  2. thanks for sharing..
    alrite pe lagu ni.

    aku ngah tunggu nak dengar Depeche Mode nye latest.

    ReplyDelete
  3. erk.... PC KOKAK rules ( kerana meracun aku dengar lagu ni.... hehehe )

    ReplyDelete
  4. oh man, vokal dia mengingatkan aku dgn PJ Harvey dan karen O (vokalis Yeah Yeah Yeahs) dan muzik pulak ada ala2 Depeche Mode dgn Bauhaus sikit2...bagi aku, aku lebih prefer muzik mcm ni kalau time layan2 menulis blog sebab ianya easy listening dan dengung(?) haha...that's why aku lebih suka layan Radiohead kalau buat entri blog haha....

    ReplyDelete