Friday, October 24, 2014

wanna be your dog



aku tak setuju pasal acara 'I Want To Touch A Dog'. sebab kalau anjing2 dorang pegang tu milik non-muslim, anjing2 jenis anjing bela untuk main2 dan jenis cantik2 jenis puppies.



bagi aku acara ni patut utk dihadiri oleh org muslim je hari tu, pastu anjingnya pula milik org muslim yg bela utk memburu atau jaga keselamatan je. lepas tu tak boleh amik gambar reramai bagai jakun. no wonder la pompuan akhir zaman ni memang dajal suka benda nampak cantik comel je, jenis pandang sebelah mata je, sikit2 nak bergambo.


yg aku baca anjing yg jenis memburu dan jaga keselamatan je boleh. patut ostat2 kena clear benda ni, ada banyak jenis anjing, anjing yg macam mana, part mana yg najis, semua ke? tapi jangan nak taksub kat mazhab hang je beb.


yg bijak agama pandai phd doktor ke apa cari la bukti sains, apa yg memudaratkan apa yg bahaya apa yg bukti najis ke apa. baru la iman kita lagi kuat kan? bukan nak lawan. tapi bila macam bukti2 sains dari barat kata itu ini, kita pula baru nak ternampak dalam kitab bukti sains tu ada. kita dok percaya buta kajian barat selama ni, kita taknak pula kaji 'sumber ilmu' kitab kita tu.

yg aku nampak air liur tu yg najis kan?

tahi kita berak tu najis tak? najis. jadi haram ke kita berak dan pegang cuci tahi tu masa cebuk? tidak. cuma kita pegang najis (bukan haram) dan kena cuci tangan dan dubur supaya bersih, untuk kesihatan kita.

somebody rasa muzik tu bahaya lama2 boleh merosak dan memudaratkan kesihatan whatever, so somebody kata muzik tu haram just for sake of 'safety first'. faham?


yes u can be my dog!

9 comments:

  1. Tapi koleksi black dog bone ok eh beb..
    Haha.

    Apa pun aku setuju.

    ReplyDelete
  2. Black dog bone dan black dog led zep memang ok beb...heheh...

    Aku pun setuju jugak...

    ReplyDelete
  3. joan jett cover lagu The Stooges...perghh aku baru tau...Iggy Pop would be proud of this...

    ReplyDelete
  4. hair of the dog Gnr cover dari nazareth pun ok jugak kot..heheh

    ReplyDelete
  5. i just wanna say SELAMAT TAHUN BARU 1436 HIJRAH

    dog eat dog - warrant

    ReplyDelete
  6. aku ada kat tajkirah semalam, ustaz tu kata yang ustaz trun ke acara sentuh anjing tu kawan dia, ustaz tu kena fitnah,,, banyak juga aku belajar semalam, apapun aku pun sama aku tak sokong acara tu...

    ReplyDelete